Tarptautinis projektas „Kartu paskaitykim knygelę“:
skaitymo džiaugsmas su Evelinos Daciūtės kūryba
Skaitymas – tai ne tik raidžių pažinimas, bet ir kūrybiškumo, kritinio mąstymo, empatijos ugdymas. Jau ketvirtus metus vykstantis ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų bei pradinio ugdymo mokinių tarptautinis projektas „Kartu paskaitykim knygelę“ įrodo, kad knygos gali sujungti didelę bendruomenę mokytojų, mokinių, bibliotekininkų, tėvų, skatinti bendravimą ir kurti bendrystę tarp skirtingose šalyse gyvenančių lietuvių vaikų.
Šiemet projektas vyko vasario 3–7 dienomis, jame dalyvavo 1484 mokytojai iš Lietuvos bei užsienio lituanistinių mokyklų: Bergeno Europos mokyklos Nyderlanduose, Londono lituanistinės mokyklėlės „Pupa“, Briuselio II Europos mokyklos, Tarptautinės lituanistinės mokyklos Tenerifėje, Geteborgo lituanistinės mokyklos „Draugystė“. Mokinių – keliasdešimt kartų daugiau. Dalyviai visi kartu leidosi į pažintį su rašytojos Evelinos Daciūtės kūryba – jos knygos tapo ne tik skaitymo objektu, bet ir įkvėpimu įvairioms veikloms.
Projekto dalyviai skaitė E. Daciūtės knygas ne tik įprastu būdu, bet ir ieškojo naujų, kūrybiškų skaitymo formų. Vaikai kartu su mokytojais lankėsi bibliotekose, mokėsi skaičiuoti, gamino patiekalus, įkvėpti knygų siužetų bei veikėjų, kūrė inscenizacijas ir vaidino skaitytų knygų ištraukas. Vyresnieji mokiniai skaitė mažesniems vaikams, diskutavo socialiai aktualiomis temomis apie laimę ir draugystę, atsakomybę ir meilę, ugdydami kritinį mąstymą.
Projekto dalyviai atliko kūrybinius darbus: piešė, kūrė lėles – knygų herojus, kvietė tėvus, močiutes prisijungti prie skaitymo veiklų. Į projektą kai kurios ugdymo įstaigos įsitraukė itin gausiai ir aktyviai, organizavo skaitymo pertraukėles, įvairius skaitymo savaitės renginius. Šios veiklos padėjo vaikams ne tik ugdyti raštingumo kompetencijas, bet ir stiprinti bendruomeniškumą, lavinti kūrybiškumą bei skatinti skaitymo įpročius. Tam, kad vaikams skirtų knygų skaitymas būtų įdomus, mokytojai ieškojo žaismingų ir patrauklių knygų skaitymo būdų bei gerąja darbo patirtimi dalijosi socialinio tinklo Facebook uždaroje grupėje „Kartu paskaitykim knygelę“.
Svarbi vieta projekte tenka ir Kelmės Žemaitės viešosios bibliotekos darbuotojams Danguolei Garnienei, Rolandui Kančiauskui ir Egidijui Ūksui, kurie specialiai šiam projektui sukūrė animaciją „Dvylika nykštukų“ pagal E. Daciūtės knygiuko istoriją. Tai suteikė vaikams dar vieną galimybę pažinti kūrinį per vizualią pasakojimo formą ir dar labiau įsijausti į knygos pasaulį. Projekto metu Kelmės Žemaitės viešosios bibliotekos vaikų erdvėje lankėsi Kelmės lopšelių-darželių „Kūlverstuko“ ir „Ąžuoliukas“ ugdytiniai, kurie susipažino su naujausiu animaciniu filmuku, su autorės knygelėmis bei dalyvavo įvairiuose edukaciniuose užsiėmimuose ir kūrybinėse dirbtuvėse. Į projekto veiklas įsijungė ir Liolių bibliotekininkė Silva Pakatilienė bei Tytuvėnų – Jadzė Arkušauskienė.
Projektas „Kartu paskaitykim knygelę“ įrodė, kad skaitymas gali tapti smagiu ir įtraukiančiu nuotykiu, kuris sujungia lietuviškai kalbančius vaikus, gyvenančius užsienyje ir Lietuvoje. Jis padėjo ne tik stiprinti vaikų raštingumo gebėjimus, bet ir skatino jų kūrybiškumą, bendravimą bei meilę knygoms. Šis tarptautinis skaitymo projektas dar kartą patvirtino, kad knyga ir skaitymas nėra vien tik asmeninė veikla – tai galimybė diskutuoti, atrasti, dalintis įžvalgomis, o E. Daciūtės kūryba tapo įkvėpimo šaltiniu jauniesiems skaitytojams ir mokytojams.
Projektą organizavo ir koordinavo Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelio-darželio specialioji pedagogė ir logopedė Gilija Gajauskienė. Projekto partneriai – Kelmės rajono savivaldybės Žemaitės viešoji biblioteka, Kelmės švietimo pagalbos tarnyba.
Danguolė Garnienė, Žemaitės biblioteka
Gilija Gajauskienė, „Kūlverstuko“ darželis-lopšelis
Komentuoti