Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė pabrėžia, kad smurtas artimoje aplinkoje – vis dar opi problema Lietuvoje, o pokyčio reikia visai visuomenei.
„Džiaugiuosi šia tęstine iniciatyva, prisidedančia prie nesmurtinės aplinkos kūrimo. Smurtinis elgesys ir jo toleravimas vis dar įkalina daugybę moterų ir mergaičių baisiuose socialiniuose spąstuose, iš kurių išsivaduoti galime tik stabdydami bet kokias tokio elgesio apraiškas, didindami pasitikėjimą, jog pagalbos galima sulaukti. Laužydami tylą, vaduodamiesi iš baimės. Nuo pernai Lietuvoje veikia naujas smurto prevencijos forma – smurto orderis, kai smurtautojas privalo pasišalinti iš smurtinės aplinkos 15-kai dienų. Policijos fiksuojami skaičiai įspūdingi, gauta 26 tūkst. įvairių pranešimų apie smurtą artimoje aplinkoje ir beveik dėl pusės jų buvo išduoti apsaugos orderiai. Šie skaičiai leidžia pamatyti tikresnį vaizdą ir sykiu suteikia daugiau apsaugos, pasitikėjimo ir paslaugų. Nepaisant to, keistis turi visa visuomenė ir kiekvienas asmeniškai. Nebijokime prašyti pagalbos. Ji greta, kam to reikia labiausiai”, – sako M. Navickienė.
Kad smurtas artimoje aplinkoje yra visų mūsų atsakomybė, atkreipia dėmesį ir IKEA mažmeninės prekybos vadovė Baltijos šalims Inga Filipova.
„Kaip matome iš apklausos, net 64 proc. apklaustųjų teigia, kad su smurtu šeimoje turi kovoti visa visuomenė, nors 1 iš 10 vis dar mano, jog tai – privatus šeimos reikalas. Mes tikime, kad tai ne asmeninė problema, o klausimas, kuris reikalauja visų įsitraukimo. Todėl negalime sustoti ir turime imtis visų prevencinių priemonių: šviesti, ugdyti pagarbą vienas kitam ir nepalikti vietos smurto toleravimui. Todėl, bendradarbiaudami su institucijomis ir ekspertais, parengėme naują socialinę kampaniją, kuria siekiame didinti visuomenės informuotumą apie smurtą artimoje aplinkoje ir priminti apie pagalbos galimybes”, – sako I. Filipova.
Naujoji kampanija „Pastebėk smurtą“ vienu metu startuoja visose Baltijos šalyse ir tęsis nuo sausio iki vasario. Kūrybinė kampanija yra paremta smurto artimoje aplinkoje statistiniais duomenimis. Vaizdinės priemonės, kuriose viename iš trijų langų matoma moteris, ne tik kviečia atkreipti dėmesį į dažnai nematomą smurto problemą, bet ir padeda skleisti žinutę, kur kreiptis pagalbos.
Siekiant įtraukti visuomenę į judėjimą prieš smurtą artimoje aplinkoje, sukurtos specialios informacinės kortelės, kurias galima nemokamai pasiimti IKEA prekybos vietose ir įvairių socialinių organizacijų taškuose. Kiekviena kortelė yra priminimas apie egzistuojančią pagalbą ir turi specialų informacinį lipduką. Priklijavę jį matomoje vietoje, kiekvienas savo pavyzdžiu gali siųsti aiškią žinutę, kad nepalaiko smurto artimoje aplinkoje. Kampanija taip pat bus matoma miesto lauko reklamos stenduose, skaitmeninėje erdvėje, žiniasklaidoje bei IKEA kanaluose. Kampanijos „Pastebėk smurtą“ tikslas – įkvėpti, suaktyvinti ir telkti visuomenę diskusijai apie socialinius iššūkius bei kartu ieškoti sprendimų, taip prisidedant prie ilgalaikių teigiamų pokyčių.
Naujoji kampanija yra ilgalaikio IKEA socialinės atsakomybės įsipareigojimo dalis, prisidedanti prie bendrovės vizijos kurti gražesnį kasdienį gyvenimą daugeliui žmonių. Investicijos į šią sritį apima tris kryptis: švietėjiškas sąmoningumo didinimo akcijas, gyvenamųjų sąlygų gerinimą krizių centruose ir IKEA darbuotojų įtraukimą į problemos sprendimą. Jie ne tik bus kviečiami patys savanoriškai prisidėti prie pertvarkų krizių centruose, bet turės galimybę gilinti žinias bei prireikus gauti skubią psichologinę pagalbą.
Per trejus metus nuo iniciatyvos įgyvendinimo pradžios Baltijos šalyse jau buvo pertvarkyti keturi krizių centrai – bendras plotas siekia apie 900 kvadratinių metrų. Šeimos krizių centre Kaune, kuris yra vienas didžiausių Lietuvoje, buvo atnaujinta apie 500 kvadratinių metrų patalpų.
Žmonės, kuriems reikėtų pagalbos sunkiose situacijose, raginami kreiptis į Specializuotą kompleksinės pagalbos centrą telefonu +370 700 55516 arba interneto svetainėje www.specializuotospagalboscentras.lt ir atpazinksmurta.lt
Norint skubiai pranešti apie smurtą artimoje aplinkoje, skambinti pagalbos numeriu 112.
Apie tyrimą
Reprezentatyvią internetinę apklausą IKEA užsakymu atliko bendrovė „Norstat“. 2023 m. lapkričio mėnesį vykusioje apklausoje dalyvavo 1000 Lietuvos gyventojų, kurių amžius 18–74 m.
Komentuoti